شرح وظایف کتابخانه
 مرکز آموزشی درمانی شفا یحیائیان

 

* دریافت دستور و برنامه از سرپرست مربوطه وپیگیری انجام اموری که از طرف مافوق ابلاغ گردیده است وهچنین تهیه گزارش های لازم از کلیه کارهای محوله درکتابخانه به مسئول مربوطه.

* برگزاری ژورنال کلاب پنجشنبه های هرهفته  ومسئولیت اطلاع به استاد جهت تهیه مقالات برای رزیدنتها ، هماهنگی تحویل مقاله واطلاع از تاریخ ارائه مقاله ( مقاله بصورت پرینت شده  و به همراه cd  مقاله بصورت pdf ).

*  فراهم نمودن زمینه ارتقای دانش تخصصی خود و ایجاد زمینه بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی در حوزه خدمات کتابداری جهت پیشبرد اهداف کتابخانه

* مرتفع ساختن کمبودها ونیازهای کتابخانه در حد امکان باتوجه به شرایط موجود

* ارتقاء وبروز رسانی مستمر وب سایت کتابخانه

*ارائه خدمات به دانشجویان پزشکی که هرساله از فروردین ماه تا آخر بهمن جهت گذراندن دوره کارآموزی از طریق آموزش دانشکده به بیمارستان معرفی می شوند.

* آماده سازی دسترسی سریع وراحت به منابع اطلاعاتی برای اعضای هیئت علمی وفلوها ورزیدنت ها و پرستاران وبرآوردن نیازهای علمی ، آموزشی و پژوهشی مانند search  مقاله و......

* شرکت در کلیه وبینارها و کلاس های آموزشی  که توسط کتابخانه مرکزی و سایر دانشگتهها مانند شهید بهشتی ، تهران ، بیرجند ، شیراز و .... در جهت کسب مهارت و ارتقاء آموزشی و پژوهشی و آگاهی درزمینه های پایگاههای علمی واستفاده صحیح از آنها.

* گردآوری وتجزیه وتحلیل آمار عفالیت های کتابخانه و ارائه گزارشهای لازم

* تهیه گزارش عملکرد سه ماهه اول تا چهارم هرسال وارسال آن به کتابخانه مرکزی

* آماده سازی  گزارش ارزیابی کتابخانه طبق فرم ارسالی ز وزارت بهداشت و ارسال آن به وزارتخانه .

* براقراری ارتباط با کتابخانه سایر مراکر اطلاع رسانی واجرای امانت بین کتابخانه ای در سطح واحدهای تابع دانشگاه جهت رفع کمبود منابع

* جمع آوری وحفظ مجموعه ای غنی از منابع آطلاعاتی علمی ،تخصصی ومرجع درحوزه فعالیتهای مرکز

*پیگیری وبه کارکیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری های پیشرفته اطلاعاتی در جهت استفاده بهینه از نیروی انسانی ، منابع ، امکانات ، به  منظور اشاعه سریعتر اطلاعات ، افزایش دسترسی به آن و عرضه فعالانه خدمات

*رسیدگی به مسائل موجود در کتابخانه درهرزمینه وارائه گزارش به رئیس محترم مرکز درجهت مرتعغ ساختن کمبودها ونیازهای کتابخانه در حد امکان با توجه به شرایط موجود

* همکاری با آموزش  و پژوهش و مرکز تحقیات بیمارستان  در برگزاری امتحانات ، جلسات ، .....

* ایجاد محیطی آرام ومناسب جهت استفاده مراجعه کنندگان

* ارائه خدمات درعضویت امانت و تسویه حساب اعضا ( مانند رزیدنتها با دریافت یک نسخه ار پایان نامه و طبق فرمت دانشکده cd  از پایان نامه  , پرستاران ،.......).

* درج اخبار مربوط به کتابخانه  مرکز در وب سایت کتابخانه

* در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب جهت خرید وهماهنگی با کتابخانه مرکزی و اطلاع رسانی و پیگیری از تمامی گروههای  ارتوپدی توسط نمایده اساتید گروه مربوطه جهت انتخاب

کتابهای مورد نیاز گروهها  وتائید رئیس مرکز و ارسال لیست  به کتابخانه مرکزی.( وهمجنین ارتباط با ناشرانی که در نمایشگاه حضور دارند

* حفظ و نگهداری کلیه اموال مصرفی و غیرمصرفی تحویل گرفته شده

* ورود اطلاعات منابع کتابخانه ای در نرم افزار کتابخانه

* انجام کارهای ثبت کتاب و بطورکلی کلیه مراحل آ»اده سازی کتاب تا قرار گرفتن در قفسه مربوطه و در نهایت حفاظت وتوسعه مجموعه منابع .

* نماینده مرکز در در " کارگروه هم اندیشی زنان در دانشگاه ".

* همکاری با اساتید وفلوها در زمینه نوشتن مقاله  که مرتبط با رشته تحصیلی

* نظارت بر ورود یا خروج هر نوع منبع براساس سیاستهای کلی کتابخانه

* حضور دائم وبدونه وقفه اززمان شروع کرونا وبدونه استفاده از دور کاری .

Template settings